:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله مرداد ۴ام, ۱۴۰۱ در ۰۵:۵۵ ق٫ظ

استاندارد رنگ کابل ترموکوپل

استاندارد رنگ کابل ترموکوپل

اختصارات جهانی رنگ روکش کابل ترموکوپل به چه معنی هستند؟

استاندارد رنگ کابل ترموکوپل و جدول کابل ترموکوپل می تواند با توجه به کشور تولید کننده کابل ترموکوپل متفاوت باشد. به طور کلی استانداردهای جهانی مطرح به شرح زیر می باشد:

  • .ANSI – USA
  • DIN – GERMANY
  • BS – GREAT BRITAIN
  • NF – FRANCE
  • JIS – JAPAN
  • IEC – INTERNATIONAL ELECTROTECHNICAL-COMMISION
جدول کابل ترموکوپل BLF ایتالیا

جدول کابل ترموکوپل BLF ایتالیا

جهت یکسان سازی و جلوگیری از بی نظمی در چند کشور شاخص جهان قراردادهای بین المللی جهت استفاده از رنگ در روکش کابل ترموکوپل به هنگام تولید نوشته و منعقد شده است.

مطالعه بیشتر: ترموکوپل چیست؟

کابل افزاینده طول شیلددار ترموکوپل تایپ KX محصول BLF ایتالیا به چه رنگی است؟

در تصویر زیر اولین کابل از بالا، کابل رابط شیلددار ترموکوپل BLF ایتالیا تایپ KX را نشان می دهد. همانطور که می بینید روکش این کابل مس قلع اندود به همراه نخ نشانگر از جنس فایبرگلاس می باشد.

کابل ترموکوپل BLF ایتالیا

کابل ترموکوپل BLF ایتالیا

با دیدن رنگ نخ نشانگر این کابل ، کابل ترموکوپل به سه تایپ KX، KCA و WX محدود می شود. رنگ هر کدام از عایق ها را در نظر گرفته سپس با توجه به اینکه این کابل توسط کارخانه بی ال اف (BLF) در ایتالیا تولید شده است حدس می زنیم طبق استاندارد DIN اروپا تواید شده است. البته هر کارخانه ای با توجه به سفارش مشتری می تواند، مطابق با هر یک از استاندار های بین المللی کابل تولید کند. در نتیجه متوجه خواهیم شد این رنگ کابل ترموکوپل مربوط به کابل ترموکوپلی است که برای ترموکوپل تایپ K درست شده است!

مطالعه بیشتر: سیم ترموکوپل نوع k

پیشنهاد می کنیم همه ی مقالات مانیاد را مطالعه فرمایید تا بتوانید اطلاعات به دست آمده را همزمان بررسی کرده و نتیجه دلخواه را کسب نمایید. در این مقاله به بررسی استاندارد رنگ کابل ترموکوپل و جدول کابل ترموکوپل پرداختیم. هر گونه سوالی داشتید، می تواند از طریف تلفن 09364765922 و ایمیل sales@maniadsanat.com با ما مطرح نمایید.