توضیحات

کابل ترموکوپل آرموردار برند BLF ایتالیا برای انتقال سیگنال انواع ترموکوپل های تایپ K ,J , T, R, S, B ,N مناسب بوده و به خاطر داشتن آرمور در شرایط محیطی که امکان وارد آمدن ضربه های فیزیکی به کابل زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. برخی مشتریان ما طی تماس و درخواست کابل ترموکوپل ویژگی آرموردار را هم ذکر می کنند که پس از بررسی های فنی و سوالات متعدد از ایشان کاشف به عمل می آید که منظور ایشان همان شیلد می باشد. این کابل به جهت آرموردار بودن نسبت به کابل شیلددار انعطاف کمتر و قیمت بالاتری دارد و فقط در مواقع ضروری که محیط دارای فشارهای مکانیکی است و یا کابل در معرض خوردگی توسط حیوانات جونده هست باید مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده لیست محصولات انواع کابل رابط ترموکوپل

طبق استاندارد IEC شرایط استفاده و نحوه تولید کابل های ترموکوپل آرموردار متفاوت از یکدیگر بوده و دارای انواع زیر می باشد:

SWA , AWB , STA

  1. لایه آرمور در کابل های  SWA به صورت سیمی و از نوع استیل می باشد
  2. لایه آرمور در کابل های SWB به صورت سیمی از نوع بافته شده می باشد
  3. لایه آرمور در کابل های STA به صورت نواری و از نوع استیل می باشد.

مشخصات فنی کابل رابط ترموکوپل آرموردار:

  • جنس روکش:آرمور از جنس فولاد گالوانیزه+نخ نشانگر فایبرگلاس
  • مناسب برای: محیط های دارای حیوانات جونده، محیط های دارای فشارهای مکانیکی زیاد، محیط های دارای لرزش زیاد
  • سایر کابلهای ترموکوپل آرمردار: دارای فویل آلومینیوم و سیم تخلیه، با عایق سیلیکونی، با عایق تفلون

در اینجا باید خاطر نشان کرد که کابل ترموکوپل تیپ k با درجه حرارت و دیگر ساختارها مطابق سفارش تامین خواهد شد.

کاربرد:

امروزه سنسورهای اندازه گیری دما از قبیل ترموکوپل و NTC و PTC و RTD در سطح بسیار گسترده ای در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. عموما جهت اتصال مستقیم به تجهیزات اندازه گیری دما احتیاج به سیم و کابل رابط مناسب دارند تا از افت ولتاژ در مسیر انتقال و ایجاد خطای اندازه گیری جلوگیری کند. همچنین هنگام انتخاب کابل باید به عایق بندی و جنس عایق های کابل رابط ترموکوپل آرموردار توجه بسیار شود، و در مورد نوع عایق نیز باید به رنج دما و شرایط محیطی توجه گردد. در این راستا این نکته بدیهی است که تایپ (جنس-متریال) ترموکوپل و کابل رابط می بایست همسان باشند.

شرکت BLF ایتالیا با بیش از ربع قرن تجربه حضور موفق این شرکت در صنعت ایران با کیفیت بسیار عالی آماده تحویل فوری می باشد.

کابل BLF ایتالیا  می تواند راه حلی مناسب برای سنجش، انتقال و کنترل دما با بیشترین دقت در صنعت باشد. استفاده از این کابل ارتباط مستقیمی با سرعت واکنش thermocouple دارد. به عنوان مثال کابل رابط ترموکوپل آرمردار BLF ایتالیا تایپ JX، مناسب جهت انتقال میلی ولت اندازه گیری شده توسط ترموکوپل تایپ J می باشد. ترموکوپل یک سنسور ابزاردقیق می باشد که از چند جز کوچکتر درست شده و هر کدام از این اجزا تاثیر مستقیم بر عملکرد آن دارند که کابل رابط ترموکوپل آرموردار به عنوان یکی از مهم ترین اجزا وظیفه انتقال میلی ولت اندازه گیری شده را دارد.