:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله تیر ۵ام, ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

بطور روزانه در صنعت از کابل جبران ساز ترموکوپل با عناوین مختلفی نام می بریم. دانستن نام صحیح و ویژگی های فنی هرکدام در انتخاب مناسب تجهیز مورد نیاز و در نتیجه عملکرد آن و سنجش صحیح دما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

شرکت مهندسی بازرگانی مانیاد صنعت تامین کننده کابل های خاص و تکنولوژی پیشرفته به عنوان نماینده رسمی و انحصاری BLF ایتالیا در ایران با بیش از ربع قرن تجربه حضور موفق در صنعت ایران، با هدف خدمت رسانی و تحویل فوری انواع کابل های خاص، اقدام به موجود کردن انواع کابل ترموکوپل برند BLF ایتالیا در تایپ ها و روکش های متنوع جهت استفاده در رنج گسترده ای از دما و شرایط محیطی در انبارهای خود در ایتالیا، امارات و ایران نموده است.
مطالعه بیشتر: شرکت BLF ایتالیا را بهتر بشناسیم

اهمیت کابل جبران ساز ترموکوپل در چیست؟

تجهیزات ابزار دقیق در صنعت دارای حساسیت بالا و نیازمند دقت زیاد می باشند. همانطور که می دانید ترموکوپل ها از گرد هم آمدن چند تجهیز دیگر ساخته می شوند که تولید آن با کم ترین سرعت واکنش و بیشترین دقت اندازه گیری نیازمند دانش فنی و تجربه بسیار زیادیست. به همین ترتیب سنجش، انتقال و کنترل دما نیز از به هم پیوستن چند تجهیز ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی تشکیل شده که در نهایت به کنترل صنعتی می انجامد.

با توجه به حساسیت سنجش دما و خسارت های غیر قابل جبران در صنعت، می بایست thermocouple و کابل جبران  ساز ترموکوپل را با تجربه و دانش فنی لازم انتخاب نمود. بدین منظور می بایست ابتدا تفاوت میان کابل جبران ترموکوپل و کابل افزاینده طول آن را بخوبی بشناسیم سپس کابل ترموکوپل مورد نیاز را به درستی انتخاب نماییم.

مطالعه بیشتر: تفاوت های کابل های افزاینده و جبران ساز ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل یک تجهیز ابزاردقیق!

کنترل صنعتی>تجهیزات ابزاردقیق>بخش دما>سنسورهای اندازه گیری دما>ترموکوپل>کابل جبران thermocouple

کاربرد کابل جبران thermocouple چیست؟

بطور معمول ترموکوپل به تجهیزات دیگری از قبیل دیتالاگر، پی ال سی، کنترلر، نمایشگر و … جهت خواندن و به نمایش در آوردن دمای نقطه اندازه گیری شده و یا کنترل دما وصل می شود. این اتصال شامل فاصله ای یک یا چند متری می باشد که در فاصله طولانی همراه با دمای محیط حداکثر 80 درجه سانتیگراد می توان از کابل جبران ساز ترموکوپل به جهت جلوگیری از افت ولتاژ اندازه گیری شده استفاده کرد.
این راه حلی اقتصادی و مقرون به صرفه است.
همچنین در فواصل طولانی تر می توان از کابل افزاینده طول ترموکوپل که با آلیاژ همسان با سیم داخلی thermocouple ساخته شده است در دمای محیط یکسان با thermocouple استفاده کرد که کوره های صنعتی می توانند مثال خوبی باشند.

سیم و کابل جبران ساز BLF ایتالیا

کابل جبران ترموکوپل پی وی سی تایپ KCA محصول BLF ایتالیا سایز 1.30*2*1 میلی متر مربع

جدول استانداردهای جهانی رنگ انواع کابل جبران  ترموکوپل

در تصویر زیر اشاره ای کوتاه به اختصارات و استانداردهای جهانی کد رنگ روکش کابل های جبران ترموکوپل خواهیم داشت که می توانید توضیحات تکمیلی را از طریق کلیک بر روی تصویر زیر در نوشتاری دیگر مطالعه نمایید.

اختصارات جهانی کابل جبران ترموکوپل

جدول استاندارد جهانی کد رنگ روکش انواع کابل جبران ترموکوپل

مشاوره فنی قبل از خرید کابل جبران ترموکوپل مانیاد صنعت

قبل از خرید کابل جبران ترموکوپل استفاده از راهکارهای علمی و تجربی می تواند به انتخاب بهترین گزینه بیانجامد و خدمات پس از فروش می تواند آرامش خیال و بیشترین بازده کاری را در نتیجه داشته باشد. تیم فنی مانیاد آمادگی دارد همراه با شما پاسخ سوالات مطرح شده و سوالات باقی مانده در مورد کابل جبران thermocouple را مشخص نماید. کادر متخصص فنی – بازرگانی مانیاد سال های متمادی است بر روی کابل های خاص و تکنولوژی پیشرفته تمرکز کرده و توانسته است انواع گوناگون کابل های حرارتی خاص با ساختار ساده و پیچیده را تامین و نصب نماید.

با توجه به ارایه خدمات پس از فروش واقعی، در صورت نیاز تیم اجرایی مانیاد صنعت در محل مربوطه حضور پیدا کرده و مشکل را رفع نموده است! در بیشتر موارد مشکل انتخاب نادرست کابل توسط مصرف کننده تشخیص داده شده است!؟!؟ چرا که مصرف کنندگان عزیز می بایست قبل از اقدام به خرید به درستی تشخیص دهند کدام یک از ساختارهای کابل ترموکوپل می تواند به خوبی برایشان کاربرد داشته باشد.

مطالعه بیشتر: درخواست مشاوره با مانیاد صنعت

عوامل محیطی موثر بر انتخاب ساختار کابل جبران  ترموکوپل!

مهمترین عوامل محیطی موثر بر انتخاب ساختار کابل جبران thermocouple به شرح زیر هستند:

دمای محل نصب کابل

این نکته حایز اهمیت است که بایستی بازه دمای سنسور thermocouple و کابل را بطور جداگانه مشخص نماییم.

شرایط فیزیکی و شیمیایی محل نصب کابل

ممکن است ترموکوپل در مایعی سیال همچون روغن قرار گیرد که کابل جبران thermocouple می تواند درون یا بیرون از روغن قرار گیرد که برای هر کدام، ساختار کابل متفاوت خواهد بود.

شرایط فیزیکی و شیمیایی محل عبور

  • مشخص کردن خشک یا مرطوب بودن محیط؟
  • پاسخ به این سوال که آیا محیط دارای مواد خورنده است یا خیر؟
  • تیم فنی مانیاد با دارا بودن دانش علمی و تجربه کافی همواره در کنار مصرف کنندگان عزیز بوده و وظیفه حرفه ای خود را برای انتخاب صحیح کابل مورد نیاز انجام خواهد داد.

پی نوشت:

  • در این نوشتار باختصار انواع مختلف سنسورهای اندازه گیری دما را ترموکوپل نامیده ایم.
  • از عبارت سیم ترموکوپل استفاده شده است که صحیح آن کابل ترموکوپل می باشد.