:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله مهر ۹ام, ۱۴۰۱ در ۰۹:۵۱ ق٫ظ

روش انتخاب روکش کابل ترموکوپل مناسب

روکش کابل ترموکوپل را می بایست مطابق با قوانین ترموکوپل انتخاب نمایید. این قوانین از ساختمان ترموکوپل و استاندارهای بین المللی پیروی می کنند.

روکش کابل ترموکوپل مناسب جهت کاربرد مد نظر می بایست موارد زیر را در نظر بگیریم

  1. بازه دمای محیطی که کابل ترموکوپل قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرید اعم از دمای محیط وارده بر کابل ترموکوپل و همچنین در صورتی که حرارت مستقیم بر کابل ترموکوپل وارد می شود بازه دمای وارده بر کابل به صورت بلند مدت و حداکثر دما در کوتاه مدت.
  2. آیا کابل ترموکوپل در برابر حرارت مستقیم آفتاب قرار خواهد گرفت یا خیر؟
  3. آیا  کابل ترموکوپل از مسیری عبور می کند که در کنار آن دستگاه هایی قرار دارد که ممکن است نویز ایجاد کند؟ کابل های ترموکوپل شیلددار مقاوم در برابر نویز بی ال اف – BLF ایتالیا می تواند گزینه مناسب باشد.
  4. میزان مقاومت فیزیکی مورد نیاز کابل ترموکوپل؟
  5. در صورت وجود حیوانات جونده مثل موش در محیط کابل ترموکوپل آرمردار BLF ایتالیا می تواند گزینه مناسب باشد.
  6. در صورت وجود رطوبت می بایست از کابل ترموکوپل مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود.
  7. در صورتی که کابل ترموکوپل در مذاب های نفتی و روغنی استفاده می شود می بایست از کابل های ترموکوپل مقاوم در برابر حلال های نفتی و روغن بی ال اف – BLF ایتالیا استفاده کرد.

ترموکوپل چیست

شرکت مهندس بازرگانی مانیاد صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین کابل های خاص در ایران و نماینده رسمی و انحصاری کمپانی بی ال اف- BLF ایتالیا در ایران همواره سعی کرده است به جهت خدمت رسانی به صنایع مختلف طیف گسترده ای از کابل های ترموکوپل با ساختار مختلف را در ایران موجود و آماده تحویل داشته باشد.