:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله آذر ۱۸ام, ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

قوانین نصب، اجرا و نگه داری سیستم هیت تریسینگ مستلزم رعایت نکات مهمی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. پس با ما همراه باشید.

طریقه نصب کابل حرارتی هیت تریس بر روی زانو، ساپورت ها و فلنج ها

زانوها: برای نصب کابل حرارتی بر روی زانوها، کابل را در شعاع خارجی زانو قرار داره و به وسیله نوار به بدنه لوله محکم کنید.
ساپورت ها: برای نصب کابل حرارتی در مکان ساپورت هایی که با لوله بدون عایق هستند، میزان کابل حرارتی را دو برابر طول ساپورت در نظر بگیرید و تشکیل یک حلقه توسط کابل به وسیله نوار بدهید.
فلنج ها: کابل حرارتی را  بر هر دو سمت فلنج حلقه کنید و تا جایی که امکان پذیر است به فلنج نزدیکتر باشد.در این قسمت از تماس کامل کابل با فلنج اطمینان حاصل کنید.

مطالعه بیشتر: طراحی سیستم هیت تریسینگ چگونه است؟

نصب کابل حرارتی Heat tracing بر روی شیر ها و پمپ ها

نصب کابل Heat tracing بر روی این مکان ها به دلیل شکل هندسی شیر ها و پمپ ها باید بگونه ای باشد که حداکثر تماس کابل به بدنه توسط نوار انجام پذیرد تا از اتلاف تلفات حرارتی تولید شده توسط کابل جلوگیری کرد. چگونگی نصب کابل طبق اشکال زیر نمایان می شود.
اتمام پروسه نصب کابل:

  1. پایان کابل حرارتی را از لحاظ الکتریکی نسبت به بدنه عایق و ایمن کنید.
  2. از اتصال مستقیم کابل حرارتی به بدنه لوله در تمام خط اطمینان حاصل کنید و در مکان هایی که نیاز به نوار و فشار بیشتری برای نگه داشتن کابل به بدنه می باشد،از نوار اضافی استفاده کنید.
  3. سنسور های اندازه گیر دما را به وسیله نوار نسبت به آسیب پذیری ایمن کنید.
  4. هرگونه اتصال الکتریکی کابل ها به کیت را برطبق دستور سازنده انجام دهید.
  5. رشته بهم تابیده شده کابل حرارتی را به نقطه ارت مناسب متصل کنید.
  6. قبل از اتمام پروسه اتصالات الکتریکی منبع تغذیه تست مقاومت عایقی که در قبل توضیح داده شده است را انجام و مقادیر را ثبت کنید.

نصب عایق حرارتی سیستم هیت تریسینگ

نصب صحیح سیستم Heat tracing و جلوگیری از اتلاف حرارت به خارج از بدنه جزو عواملی هستند که راندمان سیستم را بالا می برد. بدون رعایت موارد فوق سیستم دچار تلفات و هزینه بر می باشد که برای جلوگیری از این اتلاف انرژی می بایست موارد ذیل را مورد توجه خاصی قرار داد:

  • عایق مناسب صورت گرفته بر ساپورت لوله ها،فلنج ها و قسمت رویه شیر ها را بررسی و بازدید کرد.
  • نصب دستگاه جلوگیری کننده از ورود بخار بر روی پوشش عایقی بدون توجه به اینکه ضخامت پوشش عایقی که این دستگاه از نفوذ رطوبت به داخل سیستم جلوگیری کرده و بهره وری سیستم را بالا می برد.
  • منافذ نفوذ اطراف دستگاه مانع بخار را بپوشانید.
  • پس از نصب موارد فوق، برچسب های هشدار دهنده را به فواصل 3m بر روی سیستم نصب کنید.

حفاظت الکتریکی سیستم Heat tracing

  • هر مسیر الکتریکی که از سمت تغذیه ، کابل حرارتی را تغذیه میدهد بایستی توسط حفاظت Over current طراحی و اجرا گردد.
  • برای هر مسیر نیز حفاظت زمین Ground fault  باید تعبیه گردد.
  • برای سیستم ها با نصب روتین ( با سیستم زمین TT یا TN )، بایستی حفاظت جریان باقیمانده نیز در دستور کار قرار گیرد.
  • رنج جریان برای تریپ سیستم از سمت فالت جریان زمین 30 mA در نظر گرفته شود.این بدان معنی است که اگر جریان نشتی به زمین از این مقدار تجاوز کند باعث قطع تغذیه سیستم می شود تا سیستم رفع خطا گردد.
  • برای محیط هایی که شرایط تولید بسیار حساس می باشد، شناسایی خطای زمین بدون تریپ سیستم که باعث قطعی تغذیه سیستم  Heat tracing می شود کافی است و فقط می توان به هشدار توسط آلارم اکتفا کرد تا نقطه خطا بررسی و رفع خطا گردد.

برای مشاهده قیمت ، دسته بندی ها، بررسی فنی، مقایسه و خرید آنلاین انواع کابل الکتریکال هیت تریس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده دسته بندی محصولات: خرید کابل هیت تریسینگ

پایان نصب کابل هیت تریسینگ

  • پس از تکمیل پروسه نصب و قبل از برق دار کردن سیستم مجددا تست عایقی توسط میگر انجام شود و مقادیر اندازه گیری شده بررسی و ثبت گردند.
  • برای سیستم های اجرا شده توسط چند کابل، مقاومت هر مسیر کابل اندازه گیری و ثبت گردد.
  • از اتصالات داخل جانکشن باکس، گلند ها،کنترل کننده های دما و … اطمینان حاصل کنید.
  • پس از اولین برق دار کردن،با گذشت 5 دقیقه کلیه پارامترهای ولتاز،جریان و دمای لوله اندازه گیری وثبت گردد.
  • اگر از تجهیزات کنترل کننده دما استفاده شده است، از عدم تجاوز دمای سطح لوله از مقادیر مجاز استاندار سیستم بکار برده شده اطمینان حاصل کنید.