:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله تیر ۶ام, ۱۴۰۰ در ۰۷:۱۹ ق٫ظ

اجرای سیستم هیت تریسینگ (هیت تریس – electrical heat tracing )

در طراحی و اجرای هیت تریسینگ پارامترهای مختلفی همچون قطر، طول، جنس لوله، دمای محیط، سرعت باد، نوع سیال داخل لوله و … تاثیرگذار هستند. پس از طراحی بر اساس تجربه و یا به کمک نرم افزار های موجود جانمایی تجهیزات هیت تریسینگ مورد بررسی قرار می گیرد. در این مرحله نحوه تغذیه و برق دهی به سیستم مطرح می شود. جهت تامین انرژی الکتریکی بایستی تابلو برقی متناسب با شرایط پروژه و تجهیزات طراحی و اجرا گردد. در حال حاضر شرکت مانیاد صنعت رادین آژند یکی از شرکت های مطرح در زمینه اجرای انواع پروژه های هیت تریسینگ می باشد و پس از ارائه مشاوره های فنی و مالی در زمینه طراحی سیستم، طراحی تابلو برق و ساخت آن را نیز ارائه می دهد.

شرکت اجرای هیت تریسینگ

در همین راستا و در طول اجرای پروژه سیستم هیت تریسینگ شرکت مپنا ( پره توربین مپنا ) ساخت تابلو برق نیز به ما محول گردید. با استفاده از دانش مهندسی روز و تکنولوژه های مدرن تابلو را با بالاترین کیفیت تولید کردیم . این تابلو شامل دو بخش اصلی قدرت و فرمان می باشد. بخش قدرت شامل کلیدهای مینیاتوری، کلیدهای محافظ جان و کنتاکتورها می باشد.

الکتریسیته پس از عبور از این تجهیزات به کابل هیت تریسینگ می رسد و سیستم را تغذیه می کند. بخش فرمان هم از کنترلرهای JUMO ( جومو ) آلمان فرمان می گیرند. دمای ست شده روی کنترلر ( set point ) با دمای حقیقی محیط که از سنسورهای اندازه گیری دمای ARVAN ساخت شرکت آروان صنعت دریافت می شود، مقایسه شده و فرمان قطع یا وصل (0 و 1) به کنتاکتور ها صادر می شود.

مطالعه بیشتر: طراحی هیت تریسینگ چگونه است؟

عوامل تأثیرگذار بر قیمت سیستم هیت تریسینگ

پس از ساخت و تکمیل تابلو برق قرار بر این شد که با حضور مهندسانی از آن شرکت محترم تابلو تست و تحویل داده شود. پس از بررسی های فنی به نکات و تجارب جالب و جدیدی دست یافتیم که می توانند راهنما و راهگشای ما جهت اجرای هرچه بهتر پروژه های بعدی باشند. برای مثال مقرر شد علاوه بر سیم های فاز سیم های نول نیز شماره گذاری شوند. همان طور که می دانیم محافظ جان نوعی کلید است که عملکرد آن براساس مقایسه جریان های رفت و برگشتی است. در حالت نرمال جریان رفت و برگشت برابر است اما اگر در این بین به هر دلیلی اختلافی بین این دو جریان ایجاد شود محافظ جان عمل کرده و مدار را قطع می کند.

تابلو برق هیت تریس

حال اگر سیم نول جابه جا شود مدار محافظ جان متوجه نشتی جریان نشده و به درستی عمل نخواهد کرد و مقدمات برق گرفتگی و یا آتش سوزی به راحتی مهیا می شود. با این توضیح لزوم شماره گذاری سیم های نول در این نوع تابلو های کنترلی مشخص گردید.