تست PT100 چگونه انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم درباره عیب یابی و سالم بودن پی تی 100 با شما عزیزان صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می توانید PT100 ها را تست کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

PT100، یکی از دقیق ترین و پرمصرف ترین سنسورهای RTD محسوب می گردد. این دماسنج های اندازه گیری دما، نه تنها دقت فوق العاده ای دارند، بلکه قابلیت تکرارپذیری و پایداری بسیار خوبی را ارائه می دهند. همچنین سنسورهای PT100 در برابر نویز الکتریکی مصون هستند. از این رو می توان به منظور اندازه گیری دقیق دمای محیط، به ویژه ژنراتورها، موتورها و سایر تجهیزات ولتاژ بالا از آن ها استفاده کرد.

شایان ذکر است که شما می توانید به جای استفاده از ترموکوپل های صنعتی در محدوده دما 200- الی 600+ درجه سانتیگراد، از RTDها استفاده کنید. زیرا دقت، پایداری و تکرارپذیری بسیار خوبی دارند.

سنسورهای دما نظیر PT100ها ممکن است به دلیل فشار بیش از حد الکتریکی و فرسودگی معمولی آسیب ببینند. مولتی مترهای دیجیتال می توانند مقاومت را با دامنه وسیعی از Ω تا GΩ به درستی اندازه گیری کنند.

برخی از مولتی مترهای دیجیتال همچنین می توانند ظرفیت خازنی را اندازه گیری کنند که می تواند به رفع طیف وسیعی از حسگرهای خازنی کمک کند.

مطالعه بیشتر: درباره سنسور PT100 بیشتر بدانیم

چگونه می توان PT100 را با مولتی متر دیجیتال تست کرد؟

سنسورهای دمای Pt-100 را می توان آزمایش یا بررسی کرد تا ببینیم آیا به درستی کار می کند یا خیر. آزمایش Pt-100 به مقاومت سنج یا اهم متر نیاز دارد.

اگر می خواهید سنسور دمای PT100 خود را با یک مولتی متر دیجیتال تست کنید، در اینجا مراحلی را برای شما آورده ایم که بایستی آن ها را مرحله به مرحله اجرا کنید. برای این کار نیاز دارید که از یک مولتی متر بسیار ساده استفاده کنید.

  1. مولتی متر دیجیتال خود را روی علامت مقاومت (Ω) قرار دهید.
  2. مقاومت بین هر زوج سیم را محاسبه کنید. میزان مقاومت بایستی نزدیک به عدد 100 در یک زوج صفر باشد.
  3. اگر در دو زوج ضریب خواندن نزدیک به عدد 100 بود، متوجه می شوید که سنسورهای دمای PT100 و سیم ها به خوبی کار می کنند.
  4. زوجی که خواندید، صفر دو عدد سیم در یک طرف مقاومت است. بیشتر اوقات، رنگ آنها قرمز خواهد بود، طرف دیگر اغلب به رنگ سفید است.
  5. ممکن است تعجب کنید که چرا به دو سیم در یک طرف نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که PT100 مقاومتی است که مقاومت خود را به عنوان وابسته به دما تغییر می دهد. با این حال، سیم ها مقاومت کمی دارند. هنگامی که سنسور PT100 خود را به یک کنترلر یا ترانسمیتر دما متصل می کنید، دستگاه مقاومت سیم ها را اندازه گیری می کند. هنگام محاسبه PT100 آنها را نادیده می گیرد.
نتیجه گیری

در این مقاله درباره تست PT100 با شما عزیزان صحبت کردیم. در انتها برای نتیجه گیری بایستی خدمت شما عزیزان عرض کنیم که اکنون شما می‌دانید که چگونه یک سنسور پی تی 100 را آزمایش و هر سیم را مشخص کنید. از خواندن این مطلب از شما بزرگواران سپاسگزاریم. آیا اکنون آماده آزمایش PT100 خود با یک مولتی متر دیجیتال هستید؟ از شما عزیزان درخواست می کنیم که نظرات و سوالات خود