:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله تیر ۶ام, ۱۴۰۱ در ۰۷:۴۷ ق٫ظ

اصول طراحی ترموول توسط شرکت های تولیدکننده و انتخاب نوع مناسب آن توسط مشتریان، امری حیات است. نوع طراحی Thermowell به منظور استفاده در فرایندهای کاری در صنایع مختلف، با توجه به شرایط مختلف، متفاوت است. شرکت های سازنده بسیاری در دنیا وجود دارند که این تجهیزات را در انواع و شکل های مختلف طراحی و می سازند. به هیچ عنوان اهمیت ترموول ها را در اندازه گیری دما دست کم نگیرید. از آنجایی که این تجهیزات اغلب تنها بخشی از انواع ابزار دقیق محسوب می شوند که به طور مستقیم با محیط فرآیند در تماس هستند، ترموول ها باید طوری طراحی شوند که در برابر تمام فشارهای فیزیکی و مکانیکی مختلف در محیط، از خود مقاومت نشان داده تا بدون هیچ مشکلی سنسور قرار گرفته شده در آن، بدون هیچ گونه مشکلی کار کند.

انتخاب مناسب Thermowell بسیار حائز اهمیت و مهم است و اغلب بایستی در این مورد با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کنید. شما به راحتی می توانید سوالات خود را از سازندگان این تجهیزات ابزار دقیق پرسیده  اطلاعات لازم را دریافت کنید.

لازم است که قبل از خرید ترموول، نوع سنسوری که قرار است در محیط به منظور اندازه گیری دما استفاده شود را انتخاب و خریداری کنید. 3 نوع سنسور دما وجود دارند که عبارتند از : ترموکوپل، RTD و ترمیستور. این نوع 3 سنسور در میزان محدوده دمایی، کاربرد، دقت اندازه گیری و قیمت با هم تفاوت دارند که با مراجعه به لینک زیر تفاوت های آن ها را مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که به نحوه سیم کشی در فرایند بایستی به طور کامل دقت کنید.

https://maniadsanat.com/articles/the-difference-between-thermocouples-and-rtd/

یک Thermowell به طور مستقیم  بر افزایش طول عمر سنسور و دقت اندازه گیری آن تأثیر می گذارد. همچنین این تجهیزات از closed process محافظت و ایمنی کارخانه و پرسنل را تامین می کند.

شرایط محیطی که بر کارایی Thermowell تأثیر می گذارد، طراحی اولیه و معیارهای نصب برای انتخاب بهترین نوع Thermowell ضروریست. استانداردهای صنعت برای طراحی ترموول محاسبات ساده ای را ارائه می دهد که می تواند باشد برای اطمینان از عملکرد و قابلیت اطمینان انجام می شود. بررسی شرایط محیطی و انجام دادن محاسبات مرتبط می تواند به معنای تفاوت اندازه گیری دما بوده و  مطابق انتظار و اندازه‌گیری‌هایی که غیرقابل اعتماد، ناامن و پرهزینه هستند انجام دهید. اگر یک ترموول به درستی طراحی شده باشد، باید بتواند تمام شرایط و پدیده های فرآیند را با حداقل تأثیر بر پاسخگویی و دقت اندازه گیری دما تحمل کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی ترموول بایستی شرایط مختلفی را در ظنر گرفت. این شرایط را می توان به طور کلی به عنوان static loads، fluid dynamic loads، thermal loads imposed by the process و the corrosion rate ذسته بندی نمود. موارد ذکر شده، همگی تحت تأثیر شرایط شیمیایی و فیزیکی محیط فرآیند قرار دارند.

مانیاد صنعت به عنوان طراح و سازنده انواع Thermowell در ایران، طیف گسترده ای را از این محصولات را به شما عزیزان ارائه می کند.

طراحی ترموول برای عملکرد بهینه با تعریف همه شرایط شروع می شود که ممکن است باعث تخریب، آسیب یا خرابی ترموول شود. در مرحله بعد، مشخص کنید که چه ویژگی هایی لازم است تا ترموول بتواند در بدترین شرایط کاربرد مقاومت کند.