:تاریخ آخرین بروزرسانی مقاله تیر ۱۸ام, ۱۳۹۹ در ۰۸:۴۵ ق٫ظ

آقای سید محمدجواد موسوی، مدیرعامل شرکت مانیاد صنعت رادین آژند درباره موضوع صنعت برق و لزوم تشکیل اتاق فکر در این حوزه، با روزنامه دنیای اقتصاد در تاریخ 1397/06/17 مصاحبه ای را انجام داد که به شرح زیر می باشد:

حل مشکل اقتصاد و صنعت برق نیازمند تشکیل اتاق فکر است که به موجب آن مسائل مربوط به اقتصاد برق و انرژی به‌طور علمی مطالعه شود.
سید محمدجواد موسوی جشنی مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی « مانیاد صنعت رادین آژند » با اعلام این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: مباحث مربوط به صنعت برق و اقتصاد آن، باید با روش‌های علمی‌تری بررسی شود برای مثال در اکثر نقاط دنیا، تصمیم‌گیری برای احداث نیروگاه و شبکه توزیع یا مکان تاسیس آنها، طبق علم اقتصاد برق انجام می‌شود. موسوی مشکلات صنعت برق را به دو دسته مشکلات داخلی و خارجی تقسیم کرد و گفت: در مورد مشکلات داخلی دچار خود تحریمی هستیم و مشکلات مربوط به بیرون از کشور، مسائلی است که امروز در جامعه‌ بین‌المللی وجود دارد و به نظرم بهترین راهکار برای مقابله با این مشکلات خودباوری است. وی افزود: برای مثال در گذشته سیم و کابل نسوز ، کاملا وارداتی بود اما امروزه، مقادیر قابل ‌توجهی از آن در کشور تولید می‌شود و به‌رغم وجود تحریم‌ها، در بسیاری از موارد با به دست آوردن استاندارد جهانی این محصولات را صادر می‌کنیم.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت افزود: مشکلات دیگر صنعت برق نوسانات ارزی، کمبود مواد اولیه، نرخ‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی مواد اولیه، مطالبات شرکت‌های پیمانکار و تامین‌کننده تجهیزات، رکود بازار و عدم اعتماد لازم به بخش خصوصی است. وی ثبات در اقتصاد را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: برای افزایش ثبات در این زمینه، باید از طریق حفظ ارتباط با کشورهای دیگر از تجربیات آنها بهره ببریم تا تولید بیشتری را ایجاد کنیم. مدیر عامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت به تاریخچه فعالیت‌های شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال ۹۵ در راستای خدمت‌رسانی و تامین تجهیزات حساس مورد‌نیاز نیروگاه‌ها و صنایع کشور تاسیس شد و تمرکز آن بر تخصصی شدن حوزه‌ سیم و کابل حرارتی از جمله ضدحریق و نسوز و کنترل صنعتی و ابزار دقیق است. وی افزود: ما با حمایت از کابل‌های با کیفیت داخلی، سبد محصولاتمان را با تولید داخلی تکمیل کردیم و عمده کالای‌ وارداتی، محصولاتی است که در ایران تولید‌ نمی‌شود و آن را از آلمان و ایتالیا تهیه می‌کنیم و در حال حاضر نماینده‌ رسمی شرکت «لپ گروپ» آلمان در ایران و نماینده رسمی و انحصاری شرکت «بی‌ال‌اف» ایتالیا در ایران، عراق، افغانستان و پاکستان هستیم.

 

همچنین مانیاد صنعت در تبریز، اصفهان، ‌مشهد و ‌شیراز و بازار تهران نمایندگی فروش دارد. موسوی ادامه داد: مانیاد صنعت در حوزه‌ نیروگاهی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد فعالیت داشته و با شرکت‌هایی از جمله مپنا، شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی ایران، فولاد کرمان و… نیز همکاری داشته‌ایم. موسوی مطرح کرد: موضوع مهم در صنعت سیم و کابل، دارا بودن استاندارد جهانی است که محصولات ما دارای استاندارد «CE» اروپا، «VDE» آلمان و «LPBC» است و ما کابل‌های دارای این استانداردها را از ایتالیا و آلمان وارد می‌کنیم. مدیرعامل شرکت مهندسی و بازرگانی مانیاد صنعت گفت: ما در مورد تجهیزات اتوماسیون صنعتی و ابزاردقیق که وسیله سنجش کیفیت، کمیت و پارامتر در صنعت است، مهندسی معکوس انجام داده و تعدادی از این تجهیزات را در داخل ایران با برند «آروان» ساخته و به ترکیه، ‌عراق و آذربایجان نیز صادر کردیم. همچنین در زمینه سیم و کابل، سایزینگ سطح مقطع کابل‌ها باید با دقت بالایی انجام‌ شود به‌طوری که کابل طراحی شده در مسافت‌های بالا بتواند با کمترین افت ولتاژ، جریان برق را منتقل کند.

منبع: https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3437086