تعریف سیستم هیتریس یا هیت تریس

هیتریس (هیت تریس) سیستمی کاملاً حرفه ای، تخصصی و کاربردی بوده که امروزه در بسیاری از محیط های صنعتی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سیستم جزو ضروری ترین موارد در محیط های صنعتی است. حتماً می پرسید چرا؟؟؟ خوب اگر با ما همراه باشید در ادامه متوجه خواهید شد که چرا راه اندازی و اجرای سیستم های Heat Trace ضروری است.

هیتریس (Heat Trace) چیست؟

یک مایع با توجه به خاصیت خود در دماهای پایین تبدیل به حالت جامد می شود. در شرایط آب و هوایی سرد، جریان لوله ها به علت یخ زدگی لوله ها مسدود یا محدود می شوند. بنابراین وجود سیستمی که دمای مایعات را در درون لوله ها حفظ کند، بسیار حائز اهمیت است. یخ زدگی لوله ها یکی از عواملی بوده که باعث اختلال در فرایند کاری و عملیاتی در صنایع خواهد شد و مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد. از جمله مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیفتد، آسیب رسیدن به کل سیستم لوله کشی است و حتی در مواردی ممکن است فشار درون لوله ها آنقدر زیاد شود که منجر به ترک خوردگی و انفجار لوله ها گردد و به افرادی که در اطراف لوله ها حضور دارند آسیب های جدی وارد کند. بنابراین واجب است از سیستم های هیتریس در محیط های صنعتی استفاده گردد. هیت تریس به مجموعه ای از مسیرها گفته می شود که در امتداد لوله ها قرار گرفته و لوله ها را از ابتدا تا انتها پوشش داده اند. در این سیستم از عنصر گرمایش الکتریکی استفاده می شود که با عبور جریان برق، مسیر پوشیده شده را گرم و از یخ زدگی لوله ها به طور کامل جلوگیری می کند و فرایند کاری را به هیچ عنوان مختل نخواهد کرد.

مطمئناً بسیاری از شما عزیزان جواب خود را در مورد اهمیت سیستم های گرمایشی گرفته اید. در ادامه در خصوص موارد مهم دیگری بحث خواهیم کرد که 100 درصد برای شما جذاب خواهد بود.

تمامی تجهیزات هیت تریس شرکت مانیاد صنعت رادین آژند، از بهترین و باکیفیت ترین متریال روز ساخته شده است.

مطالعه بیشتر:راه اندازی و اجرای سیستم هیت تریسینگ چگونه است؟

آیا امکان سفارشی سازی سیستم HEAT TRACE وجود دارد؟

بله. شما می توانید بدون هیچ مشکلی سیستم هیت تریسینگ را سفارشی سازی کنید. به عنوان مثال می توانید نوع کابل خود را انتخاب کنید که چه نوع باشد (خود تنظیم یا توان ثابت). همچنین با تغییر میزان وات کابل، قادر هستید میزان گرمای عبوری از مسیر کابل ها را کنترل کنید.

با استفاده از تجهیزات شرکت مانیاد صنعت رادین آژند می توانید در صورت کاهش دمای لوله ها، به راحتی و بدون هیچ مشکلی دما را افزایش داده و لوله ها را گرم نگه دارید. مشاورین ما با توجه نیازهای شما، ایده آل ترین پیشنهادها را ارائه می کنند.

محاسبات در هیت تریس چگونه است؟

مهترین تجهیز در سیستم Heat Tracing، کابل مورد استفاده است. کابلی که قرار است جهت راه اندازی سیستم استفاده گردد، بایستی از لحاظ متراژ، ولتاژ، خروجی وات و جنس پوشش یا عایق به درستی انتخاب گردد. این کابل ها به منظور نصب و راه اندازی به صورت 1 فوت کابل در هر 1 فوت لوله طراحی می شوند.

لازم است بدانید که بسیاری از کمپانی های مشهور در دنیا نظیر urecon نرم افزارهایی تولید می کنند که قادر است محاسبات مختلفی از جمله: اتلاف حرارت، مدت زمان انجماد، دمای خروجی مایع، حداقل سرعت جریان، میزان وات موردنیاز، میزان افزایش دما و … را محاسبه کند. محاسبات در سیستم Heat Trace بسته به نوع پروژه متفاوت است. اطلاعات اساسی ای از قبیل نوع پروژه، مکان نصب سیستم، میزان حداقل دمای محیط، قطر و طول لوله ها، نوع مواد اصلی داخل لوله ها، ضخامت عایق از مهم ترین موارد محسوب می شود.

مشاهده و خرید انواع کابل هیت تریسینگ

مشاوره جهت خرید و اجرای سیستم هیتریس

شرکت های گوناگونی در زمینه راه اندازی و اجرای سیستم های هیتریس یا هیت تریس (Heat Trace System) در ایران فعالیت می کنند که شرکت مانیاد صنعت رادین آژند به عنوان یکی از برترین شرکت ها در زمینه مشاوره، طراحی، محاسبات و اجرای این گونه سیستم ها در خدمت تک تک شما عزیزان است. ما در شرکت مانیاد صنعت، کارشناسانی خبره و حرفه ای داریم که از 0 تا 100 کار با شما خواهند بود. کارشناسان ما به طور کاملاً رایگان و تخصصی به تمامی سوالات شما در خصوص سیستم های هیتریس پاسخ داده و در خصوص مراحل انجام کار به شما مشاوره فنی خواهند داد. در ضمن نیازی نیست نگرانی ای بابت ضمانت و خدمات پس از فروش باشید، چون تمامی محصولات و تجهیزات ما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را حل خواهیم کرد.